کد خبر 1299740
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
جایگاه سخنگو

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد نوشت:تسلط وی بر رسانه و ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ای‌ها در کنار حقوقدانی و علم محوری جایگاه سخنگوی دولت را احیا می‌کند.

به گزارش مشرق، روز گذشته هیات وزیران به ریاست رئیسی، دکتر علی بهادری جهرمی را به عنوان سخنگوی هیات دولت و رییس شورای اطلاع رسانی دولت تعیین کرد.

در همین باره روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد از این انتخاب رئیسی استقبال کرد و ضمن انتقاد از برخی دولت های گذشته که جایگاه سخنگویی را به منصبی بی ارزش تبدیل کرده بودند، انتصاب بهادری جهرمی را انتخاب سخنگویی در تزار گام دوم انقلاب اسلامی توصیف کرد.

 متن کامل گزارش آفتاب یزد را در ادامه خواهید خواند: 

انتخاب سخنگو می‌تواند نقطه‌ی عطف و یکی از بهترین و به شایسته‌ترین انتخاب‌ها در دوران صد روزه‌ی دولت سیدابراهیم رئیسی به شمار آید. انتخاب علی بهادری جهرمی، جوانِ گام دومی که ارتباطی تنگاتنگ با اهالی رسانه داشته و خود نیز از جمله‌ی کسانی است که می‌نویسد و مدیرمسئولیِ دو نشریه‌ی حقوقی را در کارنامه دارد حکایت از یک هدف زدنی چند منظوره دارد.

سخنگوی دولت؛ جایگاهی که طی ادوار مختلف، همواره محل چالش و گاهی حتی تنش نیز بوده است. کم نبوده‌اند دولت‌هایی که اساساً به سخنگو و این جایگاه ارزش و بهایی نمی‌دادند و گاه ماه ها، و اگر نبود فشار رسانه؛ برای همیشه بدون سخنگو روزگار سپری می‌کردند و نیز کم نبودند دولت‌هایی که با رفتار و گفتار سخنگو، ناخواسته در مسیر سقوط و رویارویی با افکار عمومی گام بر می‌داشته‌اند و نیز سخنگوهایی که به دلیل جایگاه و مشغله‌هایی که داشته اند؛ این جایگاه را به منصبی بی‌قدر و بی‌ارزش تبدیل کرده اند.

دولت رئیسی که روی کار آمد، تصمیم بر آن شد تا کابینه‌ی معرفی شده، با حداکثر تعامل و همراهی راهی پاستور شود که همین گونه نیز شد. دولت سیدابراهیم رئیسی، در حال کامل شدن است. این روزها در کنار معرفی گزینه‌ی وزارت آموزش و پرورش، سخنگوی دولت نیز مشخص شد و چهره‌ای جوان و شناخته شده، از این جا به بعد رو در روی رسانه و اصحاب مطبوعات قرار خواهد گرفت تا از اندرونیِ دولت خبر دهد و نیز پاسخگوی شبهات و ایراداتی باشد که بعضاً در حدود اختیارات سخنگو برای پاسخ دادن بدان‌ها قرار داده شده است.


استقبال روزنامه اصلاح طلب از سخنگوی دولت


سخنگوی دهه‌ شصتی دولت رئیسی کیست؟!
آن گونه که در رزومه‌ سخنگوی دولت سیزدهم نوشته اند؛ علی بهادری جهرمی عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس و دانش‌آموخته دکترای حقوق عمومی دانشگاه تهران است. وی فعالیت تخصصی خود را از سال ۱۳۸۷ به عنوان کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و مدرس دانشگاه آغاز کرد. در سال ۱۳۹۱ به عنوان مدیر پژوهشی پژوهشکده شورای نگهبان و در سال ۱۳۹۴ به عنوان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور انتخاب شد. وی مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی بوده و تاکنون ۱۴ عنوان کتاب، بیش از صدعنوان گزارش پژوهشی و کارشناسی و بیش از ۳۰ عنوان مقاله از او به چاپ رسیده است.

سخنگویی که یک رسانه‌ای تمام عیار و حقوقدانی شناخته شده است
از علی بهادری جهرمی، پیشتر به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری نیز نامبرده شده بود و اما تسلط وی بر رسانه و ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ای‌ها در کنار حقوقدانی و علم محوری و پژوهش مسلکی که در وی سراغ داریم باید گفت این چهره‌ی جوان و شناخته شده قادر خواهد بود ضمن احیای جایگاه سخنگویی دولت، برای این منصب شخصیتی خاص بیافریند تا جایی که بسیاری از چالش‌های موجود با حضور یک فرد حقوق خوانده و زبان‌دان، به فرصت تبدیل شود. موضوعی که کابینه و اطرافیان آقای رئیسی می‌توانند به آن به دیده‌ی یک فرصت مغتنم بنگرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    سخنگو فقط نوبخت که در هر گزارش بگوید خاطر رییس جمهور مکدر شد
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    مدال اصلاحات!
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    خداکند مثل آن جهرمی که وزیر جوان معروف شد نباشد و در عیار جهرمی های متعهد باشد ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس